Tuesday, May 30, 2017

Egypt: Updated List of Blocked Websites in Egypt Reveal False Allegations By Egyptian Authorities -

Egypt: Updated List of Blocked Websites in Egypt Reveal False Allegations By Egyptian Authorities

press release

The following figure is an updated and reviewed list of the websites the Egyptian government has consecutively blocked before days.

Checking the list, it is clear that it includes a number of websites that can not be deemed to have supported or incited terrorism- as described by some statements attributed to anonymous sources that are supposed to be close to the Egyptian government, even according to less severe criteria. What criteria can be used to level charges of supporting terrorism against newspapers such the economic-based websites"Daily News Egypt" and " El-Borsa", or "Al-Mesryoon" newspaper's website, which are all licensed by the Supreme Council of the Press, this is in addition to the independent websites "Mada Masr" and "Arabi 21"?

>These examples prove that the Egyptian government, by blocking these websites, seek nothing but to muzzle the mouths of its opponents and further seize its power on the press platforms that resist its domination.

Series Website's name Link About the website

1 Mada Masr An independent Egyptian website broadcasting from Cairo. (Finally overcame the block)

2 El-Borsa The website of El-Borsa economic newspaper

3 Daily News Egypt The website of the English- language newspaper "Daily News" that is published in Cairo and specializes in economicsd

4 Al Jazeera Net A website affiliated to the Al Jazeera media network owned by the Qatari government

5 Arabi 21 A website released by the non-profit organization "Arab Thought Foundation", under the support of King Abdulaziz City for Science and Technology (KACST) and Saudi Aramco

6 Al Sharq A daily Qatari newspaper

7 Klmty A Muslim Brotherhood-closed website broadcasting from Turkey

8 Horria Post A Muslim Brotherhood-closed website broadcasting from Turkey

9 Hasm The platform of "Swaad Masr" movement, which adopts violence against the Egyptian army and police and was banned by the Egyptian judiciary in 2017
 10 Hamas Affiliated to the Islamic Resistance Movement (Hamas)

11 Ikhwan Online The official website for the Egyptian Muslim Brotherhood group- (Adding "Info" instead of "com" allows you accessing the website)

12 Nafzt Masr (Egypt Window) A website broadcasting from Turkey, and is likely to be affiliated with the MB group

13 Cairo Portal Affiliated with the Qatar-owned Al Jazeera network

14 Rassd A MB-closed website that is broadcasting from Turkey

15 Al Arab The website of the Qatari newspaper "Al Arab"

16 Al Raya An Arabic daily newspaper based in Qatar

17 Al Watan Qatari daily newspaper

18 Qatar TV The official website of Qatar Television

19 Al Mesryoon Released by " Al-Mesryoon" foundation, an Egyptian joint stock company by Al Mesryoon daily newspaper- besides the website

20 The Huffington Post Broadcasted from Turkey since 2015. It was released out of the partnership between the Wadah Khanfar, former director general of Al-Jazeera, and Arianna Huffington

21 Masr Al-Arabia An Egyptian news website

22 Al-Shaab al-Jadid Released by the Istiqlal Party (formerly the new Labor Party)

23 Moheet It is affiliated to the software company "Arabia Inform" that is owned by the Egyptian businessman Mohammed Aliyu


Taifa Stars Depart to Cairo Minus Samatt

Team captain Mbwana Samatta will be a notable absentee when the national soccer team, Taifa Stars, leave for Cairo,… Read more »

--   Sent from my Linux system.